Project: Schoonheidssalon Sonhadora

Schoonheidssalon Sonhadora's mobiele en desktop site

Probleem en oplossing

Schoonheidssalon Sonhadora had een website gebouwd in Flash. De website werd slecht gevonden in de zoekmachines, had een muziekje dat automatisch speelde, en kon door de eigenaresse niet worden bijgewerkt. Daarnaast werkte de website helemaal niet op mobiele apparaten.

Verder had de eigenaresse een aparte webwinkel voor verzorgingsproducten. Zij wilde graag de twee sites ineen laten gaan.

De nieuwe website past zich aan naar de grootte van het scherm waar de site op wordt bekeken. De pagina’s worden allemaal gevonden in de zoekmachines, en de klanten komen binnen.

De site heeft een boekingssysteem voor de aangeboden schoonheidsbehandelingen, en de webwinkel is geheel geïntegreerd in de site.

Voorbeeldpagina’s

Schoonheidssalon Sonhadora: voorbeeldpagina 1

Schoonheidssalon Sonhadora: voorbeeldpagina 2

Schoonheidssalon Sonhadora: voorbeeldpagina 3

Schoonheidssalon Sonhadora: voorbeeldpagina 4

Bezoek deze site

 

Wat Sylvie Minheiro van Sonhadora zelf zegt

Ik had al zes jaar een website en een webshop voor mijn schoonheidssalon, en was daar niet tevreden over. Ik kon de site niet zelf updaten, had geen online agenda, was niet zichtbaar op mobiele telefoons of tablets (het was een Flash website…), en daar baalde ik enorm van. Dat moest veranderen.

Eerst ben ik zelf gaan zoeken naar iemand dat dit voor mij kon doen, iemand die een goede prijs kon koppelen aan goede communicatie. Uiteindelijk kreeg ik – via mijn massagedocent – Robin aanbevolen.

Ik stuurde Robin een mail met mijn situatie, en kreeg dezelfde dag bericht terug. Hij stelde de juiste vragen, kwam met ideeën die mijn hersenen stimuleerde en meer ideetjes gaf voor de website en webshop. Er zat zelfs een stukje humor in zijn tekst.

Een paar weken later, voor ik op zomervakantie ging, namen we de ideeën nog even door, en ik huurde hem in. Tijdens mijn vakantie bleven we in contact en kon ik de website-in-ontwikkeling bekijken. Ik vond het ook fijn dat Robin de tijd nam om mijn de teksten door te nemen en aan te passen waar nodig. Na wat kleine aanpassingen, waarin wij duidelijk openstonden voor elkaars mening, werd de site zoals ik het wilde.

Na de vakantie hebben we samen nog even de puntjes op de i gezet, en de website is op 16 september 2015 online gegaan! Mijn website ziet er zoveel beter uit dan ik had verwacht, deze website voelt als ik!

Ik ben ontzettend blij met het resultaat, en krijg superleuke feedback over mijn nieuwe website! Ik wordt vaak op mobieltjes en tablets gezien, er wordt online geboekt, er komen zelfs aanvragen via WhatsApp binnen; ik ben veel meer zichtbaar!

Ook vind ik het belangrijk dat er duidelijk aangegeven werd hoe dingen achter de schermen van een website werkt. Ik vind het nu, door Robin’s duidelijke uitleg, supercool om achter de schermen dingen aan te passen, reviews toe te voegen, en de verkeersanalyse bekijken. Erg interessant allemaal!